برگزاری اختتامیه جشنواره «مدرسه انقلاب» در ارومیه
کد خبر: 4054929
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

برگزاری اختتامیه جشنواره «مدرسه انقلاب» در ارومیه

مراسم اختتامیه جشنواره «مدرسه انقلاب» اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آذربایجان‌غربی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در ارومیه برگزار شد.

برگزاری اختتامیه جشنواره «مدرسه انقلاب»  در ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، 15 اردیبهشت در مراسم اختتامیه «جشنواره مدرسه انقلاب» اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بوده و با توجه موضوع جهاد تبیین نقش این اتحادیه مهم و حیاتی است و اتحاديه انجمن‌های اسلامی یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل‌ها بوده که مورد توجه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست.

وی افزود: وضعیت فضای مجازی و نقشه دشمن بر ضرورت وجود و حضور فعال جوانان و نوجوانان در این میدان بیشتر می‌کند و سواد رسانه‌ای در مدارس باید افزایش یافته و تشکل‌های مربوطه باید در این حوزه ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای حل مشکلات پیش رو امروزه نیازمند ترویج تفکر جهادی و انقلابی در جامعه هستیم و برای آموزش جوانان در طراز انقلاب نقش آموزش و پرورش بسیار حیاتی است که باید در ترویج شعائر اسلامی فعالیت کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات جامعه عدم ایفای وظایف در خانواده و مدرسه بوده و باید برای تربیت جوانان برنامه‌ریزی داشته باشیم تا دشمن نتواند بر افکار آن‌ها غلبه کند.

ابراهیمی بیان کرد: نقش جوانان در پیروزی و حفظ انقلاب بسیار مهم است تفکر انقلابی و جوان گرایانه باید در جامعه نهادینه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم اختتامیه جشنواره " مدرسه انقلاب" اتحاديه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه و رسالت مقام معلم و جایگاه این نهاد گفت : نقش تشکل های دانش آموزی در جهاد تبیین و گام دوم انقلاب بسیار حیاتی است. 

افشین سنایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ادامه این مراسم گفت: نقش آموزش و پرورش و تشکل‌ها برای افزایش سطح آگاهی‌های دانش آموزان مهم است و در دوران پساکرونا سواد رسانه‌ای و استفاده صحیح از فضای مجازی و روش‌های ترکیبی و تلفیقی باید در دستور کار قرار گیرد که وارد نسل سوم آموزش شده‌ایم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها، نهادها و خود جامعه باید کمک کنند تا از این فضای ترکیبی و تلفیقی تدریس و آموزش موفق بیرون بیاییم.

محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آذربایجان‌غربی در این مراسم بیان کرد: ۱۰۸مدرسه برای نمایشگاه پیش بینی کرده بودیم که به‌خاطر شیوع مجدد کرونا این امر انجام نشد و بیش از ۴٠ مدرسه در این رویداد و جهاد تبیین مشارکت داشتند. 

وی در پایان افزود: از تمام دانش آموزان و کادر مدارس که برای برگزاری جشنواره به‌صورت جهادی فعالیت کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم جشنواره‌های بعدی پرشکوه‌تر برپا شود

انتهای پیام
captcha